funinthesun.reismee.nl

Dag 1 Amsterdam - Walt Disney World Orlando

Ruim 9 maanden hebben we uitgekeken naar deze dag. De dag van vertrek. Vandaag was het zover. Om 06.15 uur werden we opgehaald om naar Schiphol te gaan. Bij de Check In om 07.30 stond Chicago nog niet aangegeven. We wilden toch onze koffers zo snel als mogelijk inleveren dus we vroegen aan de mevrouw van United Airlines of het ook al mogelijk was om in te checken naar Chicago. Ze moest dit even navragen maar al snel kwam ze vertellen dat we konden inchecken. Ingecheckt en net als vorige keer ontvingen we zowel de boarding pass voor de reis naar Chicago als de instapkaart voor onze vlucht naar Orlando, onze eindbestemming. Uiteraard daarna naar STARBUCKS! Schiphol is toch wel een giganisch mooie luchthaven. Onlangs werd het verkozen tot Europees beste luchthaven. Dit kwam naarvoren na een enquete onder ruim 12 miljoen reizigers. We zijn even een ronde gelopen door de vernieuwde lounge 3 en daarna vrijsnel richting onze gate G09 gegaan. We hadden nog ruim 2 uur voor vertrek en dus hadden nog wel even te gaan. Ongeveer 1,5 uur voor vertrek kwam er een vliegtuig van Arke Fly aan onze gate. Sam en ik waren allebij verbaast en vooral verontrust. We hadden namelijk niet zo'n goeie ervaring met Arke Fly. Kort daarop starte de security check. Een beveiligingsbeamte stelt dan allerlei vragen aan je. Wat is je eindbestemming, Wanneer kom je terug, Heb je al je baggage zelf ingepakt en hij was erg geinteresseerd hoe we de hele reis hadden geboekt. Daarna door de bodyscan en vervolgens waren we klaar om te boarden. We moesten nog even wachten en op dat zelfde moment kwam tot onze grote vreugde, het vliegtuig van United Airlines aan de gate. Kort daarop kon het boarden beginnen. Om 11.22 uur waren we los van de gate en taxide we (Naar S7 via A) naar baan 24. We moesten op het holding punt nog twee andere vliegtuigen voorlaten gaan. Om 11.44 uur ging het landingsgestel naar binnen en was onze vakantie begonnen! Als ik dit aan typen ben zijn we net Groenland voorbij en schieten we dus al aardig op. We vliegen op 33.000 ft (ongeveer 10 km) en gaan met 831 km/h en hebben 3800 km afgelegd. Het is nu nog 3 uur en 37 min vliegen, dat is ongeveer nog 2800 km. We vliegen zo Canada binnen en zitten dan weer boven land op naar Chicago. De landing op Chicago was er nou niet eentje om trots op te zijn, We waren blij dat we er waren. Even lekker de benen weer strekken. Even lekker wat eten bij de C-pier, We hadden hier immers 2,5 jaar geleden goeie ervaring mee gehad. 4,5 uur overstap tijd is toch wel lang. We hadden ruim een uur nodig om door de securitycheck te komen en ons te verplaatsen naar de andere terminal. Heerlijk gegeten en lekker een stukje gelopen om de benen even goed te strekken. Goed na 1,5 uur zijn we toch maar naar de gate gegaan. Dan duren die 1,5 uur voor het boarden lang !!! Het was een erg turbulente vlucht. De stewardessen hebben snel drinken rond gebracht en daarna moesten al vrij snel de riemen weer vast. Deze zijn ook niet meer los gegaan tot aan de gate. Aangekomen op de luchthaven van Orlando, zijn we met de monorail naar de hoofdterminal gegaan om onze koffers op te halen. Deze kwamen vrij snel en konden dus direct door naar Alamo. Hier moesten we wel even wachten voordat geholpen werden. Deze beste jonge gluiperd, wilde ons weer roadassistence aansmeren a 150 dollar. Sam zag dit staan voordat we tekende en we hebben het er alsnog af laten halen. Hij kon dit niet echt waarderen. Lekker jammer !!! Toen kwam het, de auto uitzoeken. Helaas geen Dodge Caliber. Het is een Nissan geworden. Foto's hiervan volgen later, want tja.... we wilde toch eigenlijk wel een douche en een bed.... Onderweg via de snelweg naar Disney World. Ongeveer 3 kwartier rijden vanaf de luchthaven tja..... en dan het Hotel vinden. Nou alles wat ze zeiden over groot.. het is ENORM!!! Ook de TomTom kon ons niet helpen en dus hebben we onze mond ervoor gebruikt. Toen hadden we het zo gevonden. Inmiddels zijn we in onze hotel kamer van het Disney's Allstar Music Ressort. We hebben de koffers neergezet en een douche gepakt. Vanmorgen Nederlandse tijd vertrokken vanuit huis rond half zeven. Het is hier nu over over twaalf en in Nederland is het nu iets over zes in de ochtend. 24 uur verder en we zijn nu toe aan een paar uurtjes slaap. De vakantie is begonnen! Foto's volgen!

Ed de Groot

Blij dat jullie er zijn.
Veel plezier jullie beide, ik lees je verslag met grote interesse.

Je vliegmaatje
Ed

Janny

Fijn dat jullie weer goed aangekomen zijn, geniet ervan..

Brian

Nou, mooi dat alles goed gaat.

Hieronder nog een plaatje dat Theo gemaakt heeft tijdens je vlucht.

Marita

Jammer van de turbulentie's maar goed die zijn voorbij nu gaat het echte genieten beginnen.
Heel veel plezier en een hele fijne vakentie.

Brian

[img]http://vleermuis.dyndns.org/joshua.JPG[/img]

Senior Flight Captain Jan

Goed te lezen dat jullie weer met beide benen op de grond staan! Tja wat de landing betreft, het was geen MD-11 natuurlijk ! Jullie kunnen200 foto's meer plaatsen. Geniet en kijk uit naar het verslag van dag 2.

Groet, Jan (EU-747)

Philip

Hi guys,

Goed om te horen dat jullie veilig op de plaats van bestemming zijn gekomen. Tis een aardige reis geweest, 24 uur lang onderweg, snap dat je blij was een bed te zien. Haha. Nou geniet er lekker van samen.

Aggie

Jullie zijn er!! Heerlijk, nu kan het echte grote genieten gaan beginnen!

Heel veel plezier!!

Frans Wouda

Geweldig verhaal.
Blijf jullie volgen.

Frans 45

Pa en ma

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn
nu lekker genieten van wat er komen gaat

heel veel plezier

Den, Sas en Juul

Heel veel plezier! Geniet er lekker van!

Heleen

Heeeel Veeeel plezier en ben benieuwd naar de foto's

lia

Moet het hele verhaal op gemak nog doorlezen maar goed toch te horen dat jullie goed zijn aangekomen Veel plezier daar

Joshua en Samantha

Iedereen super bedankt voor de reacties. Erg leuk dat jullie meelezen. Wij kijken enorm uit naar jullie reacties.

Jan bedankt!

Cees Nienoord

Wat leuk! Ik ga jullie volgen.

MARIAN/WOLFGANG

WAT EEN BELEVENISSEN!!! LEUK.iK REIS MET JULLIE MEE IN GEDACHTE.

Daniëlle de Ruiter

fijn dat jullie goed aangekomen zijn en heel veel plezier en geniet!

Petra & Aad

Het is een hele onderneming geweest, maar gelukkig zijn jullie veilig aangeland!

Willem en Tor

Doet ons weer denken aan onze huwelijksreis in 1999 toen we ook alle parken hebben bezocht. Wij verbleven in Kissimee vlakbij de Interstate naar Disney.
Have fun out there !

Ed (eu475)

Sam en Jos zoals jullie hebben gezien plaats ik de reisverslagen op ons forum van European Airline.
We blijven jullie verhalen met spanning volgen.
Veel plezier