funinthesun.reismee.nl

dag 15 Everglades en Naples

Vandaag redelijk vroeg op. Vandaag staan de Everglades op het programma. Om 11 uur hebben we onze powerboat geboekt. Voordat we richting de Everglades gaan rijden, eerst even een ontbijt. We zitten heerlijk buiten en kijken uit op de prachtige jachthaven van dit complex. Heerlijk vers fruit, verse ju d'orange, verse bagels, heerlijk! Na het ontbijt zijn we naa Everglades City gereden. Ongeveer drie kwartier rijden van ons hotel. Aangekomen bij de powerboats mochten we om half elf al opstappen. Wat een belevenis, je zweeft werkelijk over het water heen. Gehoor bescherming krijg je bij geleverd en die wil je ook echt op. Eerst gingen we door de dichte mangroves. We zagen hier kikkers, padden, vogels, slangen maar vooral veel bomen. Na de Mangroves was het tijd voor het graslandschap. Hier ging ook een tantje bui en hier nam hij ook de spannende bochtjes. Fantastisch wat een ervaring en belevenis. Terug gekomen bij de kade delen Sam en Joshua de ervaring en ze zijn het er snel over eens, dit moet je zeker een keer meemaken. Na onze ervaring met een powerboat, hebben we nog even een bezoek gebracht aan de turner road. Een weggetje waar een zoet water riviertje langs loopt. Hier is het daadwerkelijk bezaait met alligatoren. Nadit bezoek zijn we dezelfde weg weer terug gereden naar ons hotel. We hebben heerlijk nog even genoten van de zon. Langs het zwembad, lkkr even relaxen. We hebben tenslotte vakantie. Vandaag zijn we precies over de helft heen, helaas gaat het al weer zo hard. Reden om te vieren en zijn we heerlijk uit eten geweest bij de Italiaan op 5th Avenue. Onder het genot van een hapje en een drankje hebben we heerlijk zitten praten. De tijd gaat hard als je het leuk hebt. Te voet zijn we terug gegaan naar ons hotel. Tijdens de wandeling hebben we het o.a. gehad over leuke dingen die we mee maakte tijdens de vakanties. Zal er een paar opnoemen. Jaap onder een koude douche in luxemburg, na avonde in cafe met ons Coby, Ton en Irene, een handtas vol met water(van Petra) in Phantasialand, Jeepsafari op Malta en zo waren er nog veel meer leuke dingen. Nu is het inmiddels 12 uur geweest en ligt Sam al heerlijk te slapen. Morgen gaan we nog iets verder naar het noorden, over de skybridge naar ons hotel in Tampa.

Aggie

Hallo luitjes,
Eindelijk bijgelezen, wat hebben jullie een heerlijke vakantie!! Veel gedaan ook en mooie foto's. Geniet lekker verder, voor nog meer mooie herinneringen.

Enjoy!!