funinthesun.reismee.nl

Dag 25 Epcot en Hollywood Studios

Vandaag een combo dag. Disney's Epcot en Hollywood Studios. Beide parken hebben we eerder bezocht aan het begin van de vakantie, maar 1 dag was niet genoeg om alles te zien en te doen. Omdat het een lange dag zou gaan worden hadden we besloten om niet zo heel vroeg te vertrekken. Het gedeelte wat we in Epcot nog moesten zien was de World Showcase. De Worldshowcase gaat pas om 11 uur open en dus was ook 11 vroeg zat om er te zijn. Net als de vorige keer waren we verrast door de pracht en de praal van alle bloemen. Wat een fantastische sfeer geeft het flower festival aan Epcot. Disney figuren van bloemen en planten. Daarnaast zijn alle borders nog fleuriger versiert dan normaal. Fantastisch. De worldshowcase is een gedeelte langs het grote meer dat Epcot heeft. Langs dit gedeelte zijn er allemaal kleine landjes gecreeerd. Deze gedeeltes zijn vervolgens helemaal ingedeeld volgens de stijl van het land. Bijvoorbeeld: Mexico, Noorwergen, China, Japan, Italie, Frankrijk, Groot Britane en nog een aantal. Erg leuk om te zien. Je maakt steeds een sprong naar een ander land. Ook de restaurantjes en hun aanbod zijn afgestemd op de landen. Zo kun je dus loempia's krijgen in China en Piza in Italie. Tevens heeft het toeristisch buro van het land gezorgd voor een promotiefilm van het land. Zo probeert men de toeristen van Disney ook warm te maken voor hun land. En.... dat is gelukt! Canada !!! Het was warm in Epcot. Ik denk dat we in de 4 uurtjes die we er zijn geweest, we zeker samen 5 liter water hebben gedronken. We hebben begrepen dat het ongeveer 34 graden was. Het is wel lekker, maar je moet genoeg drinken. Na een lekkere lunch zijn we weer in de auto gestapt en doorgereden naar Disney's Hollywood Studios. Ook hier waren we eerder geweest. Ook vanavond stond Fantasmic! Op ons programma. Eerst moesten we nog wat attracties doen die we niet hadden gedaan. Omdat het zo warm was wilde we eerst de Indiana Jones Show doen. Deze was lekker overdekt en in de schaduw. Bewapend met een lekker ijsje en een fles water zijn we de tribune op gegaan. Wat een show en een spektakel. Het zijn niet helemaal gelijk zijn, maar wat een sensatie moet het zijn om zo een film te maken. Daarnaast, wat wordt je als kijker van zo een film eigenlijk in de maling genomen. Na deze show zijn we nogmaals in de Rock 'n Rollercoaster geweest. Dit blijft toch wel mijn favoriete coaster. Afgeschoten worden onder genot van lekkere rockmuziek. Toen we uit deze coaster kwamen werden we eens verbaasd door het weer in Florida. Waar we eerst water nodig hadden voor de dorst, kwam het nu met bakken uit de hemel. Ook na ons Diner regende het nog steeds. We wilde graag Fantasmic zien en hadden de hoop dat het zou stoppen met regenen. We hebben nog even gewacht. Sam had inmiddels haar Poncho aangedaan, maar het weer werd niet beter. Na een half uur wachten en een half uur voor Fantasmic, vond ik het wel genoeg. we hadden hem immers al gezien en .... We zijn lekker naar onze kamer gegaan. We weten niet of de voorstelling uiteindelijk is doorgegaan. Wij hebben wat te drinken gehaald in het hotel en hebben samen Fantasmic! nog even gekeken via een opname van Youtube.... Tis niet het zelfde gevoel als je erbij bent, maar wel lekker droog ! Morgen de laatste dag Park. Magic Kingdom met Wishes.

Liesbeth

Gek zou het aan de Studio's liggen, maar wij hadden afgelopen september ook zo'n dag. Normaal regende het rond 3 uur 10-15 minuten, maar toen begon het al eerder en hield het ook niet op. We hebben toen zelfs van die regencapes gekocht, die we verder natuurlijk niet meer nodig hebben gehad. Ik hield mijn hart vast voor fantasmic, wij hadden het nog niet gezien, maar gelukkig hield het s-avonds op met regenen.
En bedankt voor jullie verhalen. Het is heel leuk om snel mee te kunnen lezen.