funinthesun.reismee.nl

Dag 23 Typhoon Lagoon

Het tweede waterpark van Disney stond vandaag voor de boeg. Disney's Blizzard Beach, Disney's Blizzard Beach, kortweg Blizzard Beach, is het grootste Disney-waterpark, gelegen in het Walt Disney World Resort. Het is gebouwd als een wintersportoord met sneeuw en ijs, een stoeltjeslift en een berg met een skischans. Het hoogtepunt van Blizzard Beach is de glijbaan Summit Plummet boven op Mount Gushmore. Tijdens de val van veertig meter bereik je een snelheid van bijna 100 kilometer per uur(zie filmpjes). Verder vindt je hier nog vele andere waterattracties zoals het wild-water-varen en je kunt er dobberen op een rubberen band. De Mount Gushmore is het begin van de vele waterattracties die het park biedt. De berg is het vijfde hoogste punt in Florida, met 27 meter hoogte. De berg verdeelt het park in drie gebieden, een groene, rode en paarse piste, om de gasten het park op een handige manier te laten oriënteren. Je waant je in een winter wonderland. Het park lijkt op zich iets kleiner dan het zusterpark Typhoon Lagoon. Alles is dichter op erlkaar gebouwd, maar heeft wel meer glijbanen. Het nadeel van dit park is dat alles omhoog gaat. Om de banen te bereiken ben je een hele tijd onderweg. Na een paar glijbanen voel je de hoogte wel in je benen zitten. Twee van de glijbanen zijn erg appart. Niet zo zeer de glijbanen op zich, maar de manier hoe je hem afgaat. Je krijgt een matje en hierop neem je plaats. Niet op je kont, nee op je borst en je gaat dus met je hoofd vooruit de baan af. Nou geloof me, dat is wennen. Het is wel super gaaf maar tis wel wennen. De top attractie is toch wel de Summit Plummet(filmpje toegevoegd) Als je boven staat kijk je over heel DisneyWorld uit. Daarnaast kijk je een gigantisch diep gat naar beneden. WOOW wat een hoogte. Sam heeft deze glijbaan niet gedaan. Ze vond hem te hoog! Joshua heeft hem wel gedaan. Ja dat horen jullie goed, Joshua heeft hem wel gedaan. Een glijbaan met een val van ruim 40 meter de diepte in en waarvan de eerste 20 meter in een hoek van 84 graden naar beneden gaat ! Het is een ware beleving om te doen. Als je beneden komt en je kijkt omhoog ! Fantastisch Vooral in dit park vind je glijbanen met banden. Hierdoor ga je vaak nog sneller en je komt niet meteen kopje onder in het water. De banen zijn voor lang. Denk nou niet dat het rustig gaat, want het gaat als een speer. Je moet beide handen aan de band houden om niet om te slaan. Die zijkanten in de bocht, die er voor zorgen dat je er niet uit valt, die heb je soms echt nodig. Het is een ware belevenis. Ook vanavond hebben we ons heerlijk verwend. We zijn gaan eten op de Disney Boardwalk. Een straat aan het meer met allerlei restaurantjes. Wij hebben gegeten bij een Griek, Kouzzina. Heerlijk eten en de cocktail was ons goed bevallen gisteren. Dus ja, maar weer gedaan! Morgen de Universal Studios

IRENE

HA LLO KIDS,

WAT HEBBEN JULLIE EEN PLEZIER MAAR IK ZOU OOK NIET VAN DIE GLIJBAAN AF GAAN HOOR SAMMY, MIJ TE HOOG BBBBBR , IK MOET ER NIET AAN DENKEN, BLIJF MAAR LEKKER MET BIJDE BEENTJES OP DE GROND EN GENIET DAN MAAR VAN DE ANDERE GLIJBANEN.
EN JULLIE ETEN WEL STEEDS HEEL LEKKER HE, MAAR GENIET NOG MAAR LEKKER.

marian

Als ik dat zo lees ....mot er effe niet aan denken.Die hoogtes boehhhhhh!!!!

Ed

Jos en Sam, als jullie dit lezen zit de mooie reis er alweer op. Goede en veilige reis en ben blij als jullie de voeten weer op de Nederlandse grond hebben.