funinthesun.reismee.nl

Dag 19 Island of Adventure (universal)

Vandaag de grote dag. Het bezoek aan Island of Adventure en Harry Potterland. We waren op tijd bij de ingang. We moesten alleen hier met onze voorkaarten in de rij staan. We hebben net als alle andere parken de kaarten vooraf gekocht bij AmericanVac. Helaas moesten we aansluitenbij de normale kassa's. De voordelen van te voren kopen.voor dit park hebben wij even gemist. Wat een indrukwekkend park. De enorme Attracties. Als je binnenkomt is de Hulk Coaster dus wel de meest indrukwekkende attractie er is. Een gigantische coasters die we ooit hebben gezien. bij de foto's komt er ook een van de hulk. We zijn begonnen in de wereld van Harry Pottrr. Wat een indrukken. Het is ongeloofelijk hoe ze de bekende stukken van de film terug laten komen. De trein, de wegisweg en Zweinstein. Je kon hier werkelijk alles kopen. Tovercape's, toverstafjes, zwerkbal atributen en suportersartikelen. We hebben de Dragons Challenge gedaan. Een hangende coaster die strijd tegen een anderehangende coaster. Wij hebben gewonnen tuurlijk. Ook hebben we een bezoek gebracht aan zweinsteins Journey. Een 3d achtbaan door de zalen en tuinen van Zweinstein. Fantasti gemaakt en bedacht. Na ons bezoek aan Harry, hebben we een bezoek gebracht aan Jurrasic Park. Hier staat het Jurrassic park visitors center en je kunt een tour maken met een boot door Jurassic Park, alleen je kunt wel nat worden...... Na Jurassic Park zijn we even met een bootje gaan varen door Popeyeland. Uiteraard hebben heel het park bezocht. We hebben ook moeten schuilen voor de regen. Het kwam met bakken uit de hemel. Het heeft hooguit 10 min geregent en daarna was het weer stralend weer. Een echt typische Floridiaanse bui. aldus de Amerikanen. We hebben ons zelf verwent met tickets voor the Blue Man Group. Sam wilde hier al graag heen toen we in Vegas waren. We hebben toen gekozen naar magic show te gaan. nu gaan we hier in Orlando. Vrijdagavond. Na een bezoek aan Typhoon Lagoon.

Dag 18 Disney Quest en terug naar Orlando

Vandaag onze laatste reisdag. Van Tamplando. Terug naar waar het allemaal begon 18 dagen geleden. Alleen nu niet de Allstar Movies. het hotel is helemaal, hoe raad je het, in movie stijl. Voor het grootste gedeelte is het hetzelfde als music waar we aan het begin van de reis zaten. Aangekomen bij ons Hotel na uurtjes rijden hebben we even wat relaxt op de kamer. Vanavond zijn we naar Disney Quest gegaan. Deze optie behoort bij de fun & more optie op onze Disney tickets. In Disney Quest vind je allerlei video games en interactieve games. je vibd er een moderne botsauto's baan, oude arcade gameszoals maro bros, enog 5 etages vol met games. Leuk om een paar uurtjes jete vermaken. We hebben hier ons dan ook ruim 2,5 uur vermaakt. Na ons bezoek hebben heerlijke gegeten in de grootste Planet Hollywood. Fantastisch om zo een zaak te bezoeken. Eten was net als altijd, niet top. Er valt hier van alles te zien., Decorstukken, costuums, poppen, atributen uit films. Leuk. Morgen Island of adventure.

Verhalen en foto's lopen iet in de vertraging

Helaas kunnen we het plaatsen van foto? en verhalen even niet bij houden. Ik ga proberen morgen de foto's van Bush Gardens er op te zetten en de verhalen aan te vullen. Sorry voor het ongemak

dag 17 Bush Gardens

Vandaag stond Bush Gardens Tampa op het programma. We hebben alle 2 super slecht geslapen. De airco maakte enorm veel herrie. We zijn voor ons ontbijt naar de frontdesk gegaan en hebben andere kamer gekregen. Na een heerlijk ontbijt hebben we de koffers verplaatst en zijn we op weg gegaan naar Bush Gardens. We wisten dat het een volle dag zou worden. Er was een heleboel te zien en te doen. We wilde dus vroeg in het park zijn. Na opening van het park heeft Sam de looproute voor vandaag bepaald. We wilde eerst in de Cheetah run, een snelle coaster die snelheiden haalt tot 110 km/u. Helaas was daar een technisch6 probleem. Later op de dag hebben we deze attractie alsnog gedaan. Fantastisch!!! We zijn via het Olifanten verblijf bij de Scorpean aangekomen. Een van de oudste stalen coasters van dit park. Dat was al snel te merken ook. Alles stuiterde en je werd heen en weer gegooid alle kanten op. We zijn meteen doorgelopen naar de Congo River Rapids. Deze ronde bootjes gaan over een wilde rivier. Geloof me hier wordt je verschrikkelijk nat. Eigenlijk vonden wedat wel super fijn, want het was erg warm, 34 graden. Dus we zijn zelfs nog 2e keer gegaan. Sam heeft vandaag de tropische vogels te eten gegeven. Ze had zelfs 4 vogels. 2 op d'arm, 1 op hoofd en op d'r rug. Was echt grappig. We hebben ons deze dag super vermaakt in het park Bush Gardens. We zijn erg moe. Het was een hele langedag. We waren er om 9.30. Om 17.45 zaten we in de auto. Morgen terug naar waar onze reis begon. Disney world

Dag 16 naar Tampa

Deze dag is er niet heel veel te vertellen. Vandaag was een reis en zwembad dag. Na een onrustige ochtend belde we om 10.40 uur de fontdesk of ze onze baggage wilde ophalen. Tot 11.00 konden we ontbijten, dus moesten ff doorlopen. We hebben het gered en heerlijk ontbeten. Na het ontbijt heeft Joshua aan de frontdesk gevraagd of de bagage even bij hun kon blijven. Dan konden wij nog even genieten van de zon en het zwembad in Naples. Even voor een vroege we de frontdesk de auto voor te laten rijden en onze bagage in te laden. Het voordeel is dat de airco dan al even draait voor je instapt. Sammy heeft ons vervolgens via de Skybridge naar ons hotel in Tampa gereden. Een goed hotel, beetje luidrugtige airco. Morgen staat bush gardens op het programma. Een dierentuin en pretpark in een! U

dag 15 Everglades en Naples

Vandaag redelijk vroeg op. Vandaag staan de Everglades op het programma. Om 11 uur hebben we onze powerboat geboekt. Voordat we richting de Everglades gaan rijden, eerst even een ontbijt. We zitten heerlijk buiten en kijken uit op de prachtige jachthaven van dit complex. Heerlijk vers fruit, verse ju d'orange, verse bagels, heerlijk! Na het ontbijt zijn we naa Everglades City gereden. Ongeveer drie kwartier rijden van ons hotel. Aangekomen bij de powerboats mochten we om half elf al opstappen. Wat een belevenis, je zweeft werkelijk over het water heen. Gehoor bescherming krijg je bij geleverd en die wil je ook echt op. Eerst gingen we door de dichte mangroves. We zagen hier kikkers, padden, vogels, slangen maar vooral veel bomen. Na de Mangroves was het tijd voor het graslandschap. Hier ging ook een tantje bui en hier nam hij ook de spannende bochtjes. Fantastisch wat een ervaring en belevenis. Terug gekomen bij de kade delen Sam en Joshua de ervaring en ze zijn het er snel over eens, dit moet je zeker een keer meemaken. Na onze ervaring met een powerboat, hebben we nog even een bezoek gebracht aan de turner road. Een weggetje waar een zoet water riviertje langs loopt. Hier is het daadwerkelijk bezaait met alligatoren. Nadit bezoek zijn we dezelfde weg weer terug gereden naar ons hotel. We hebben heerlijk nog even genoten van de zon. Langs het zwembad, lkkr even relaxen. We hebben tenslotte vakantie. Vandaag zijn we precies over de helft heen, helaas gaat het al weer zo hard. Reden om te vieren en zijn we heerlijk uit eten geweest bij de Italiaan op 5th Avenue. Onder het genot van een hapje en een drankje hebben we heerlijk zitten praten. De tijd gaat hard als je het leuk hebt. Te voet zijn we terug gegaan naar ons hotel. Tijdens de wandeling hebben we het o.a. gehad over leuke dingen die we mee maakte tijdens de vakanties. Zal er een paar opnoemen. Jaap onder een koude douche in luxemburg, na avonde in cafe met ons Coby, Ton en Irene, een handtas vol met water(van Petra) in Phantasialand, Jeepsafari op Malta en zo waren er nog veel meer leuke dingen. Nu is het inmiddels 12 uur geweest en ligt Sam al heerlijk te slapen. Morgen gaan we nog iets verder naar het noorden, over de skybridge naar ons hotel in Tampa.

Dag 14 Everglades NP naar Naples

Vanmorgen ging vroeg de wekker. Een rit van ruim 410 km naar Naples. We rijden de hele weg vanaf Key West terug naar het vaste land. Zoals we eerder al omschreven was het niet de meest leuke weg om te rijden, maar nu het weer beter was is het wel ietsjes leuker. Sam heeft vandaag het grootste stuk gereden. Via het vaste land gingen we de Highway 41 op de Everglades in. Op iets meer dan 1/3 van het National park zit Shark Valley. Vanaf dit punt kun je met de fiets(4 uur), ter voet(min. 6 uur) of met een Tram(ruim 2 uur) bemand met een gids de Everglades in. Wij hebben gekozen voor de Tram tour. Het leuke van de tram tour is dat je enorm veel te weten komt over het National park en de dieren die daar leven. We hebben enorm veel vogels gezien, schipadden, vissen, insecten en ja.... ook diverse Aligators. Klein, grote, lange, jonge echt van alle formaten. Na ons bezoek aan Shark Valley zijn we in een rechte lijn door de Everglades naar Naples gereden. Onze eindbestemming van vandaag. Naples staat bekend om de mooie stranden en rijke amerikanen. Aangekomen bij ons hotel zagen we al snel dat het geen klein complex was, maar dat het er wel prachtig uit ziet. We hebben ingecheckt bij ons hotel en kwamen erachter dat Valet parking bij de standaard Fee zit. Onze koffers worden uitgeladen en naar onze kamer gebracht. Onze kamer .... WOOOOOW echt minder kan ik er niet over zeggen. Na onze spullen weg te hebben gelegd zijn we lekker naar het kleine zwembad gegaan nabij ons gebouw. Het grote zwembad ligt 10 min lopen van het hoofdgebouw en je wordt daar met een taxi gebracht en gehaald. Uiteraard zit dit ook bij de Fee in. We gaan daar morgen even naar toe. Het zwembad was heerlijk rustig. We waren de enigste in het zwembad en hadden onze eigen bad. Heerlijk. Na ons bezoek aan het zwembad hebben we bij de concierge de powerboat voor morgen besteld. Ruim een uur lang over de Everglades varen en hopelijk gaan we een hoop dieren zien. Vanavond zijn we lekker gaan eten bij een aziatisch restaurant bij het hotel. Morgen vroeg weer op!

Dag 12 en 13 Key West

Vandaag schrijf ik jullie het verhaal van dag 12 en 13. De dagen op Key West. We hebben deze dagen heerlijk genoten van de rust. Sorry, maar ook daarom nu pas de verhalen en foto's Woensdag stonden we op en kwamen we erachter dat het best lekker weer was. We hoefden niet lang na te denken en trokken onze zwemkleren aan en zijn naar beneden gegaan. We hebben lekker gegeten op het teras in de zon. Joshua heeft zelf wafels gemaakt. Super leuk, alleen wel een hele maaltijd. Langs het zwembad was het heerlijk, warm, maar daar was het zwembad voor om dan even af te koelen. In de middag kwam er wind op zetten en werd het een stuk frisser. Joshua stelde voor aan Sam om het eiland te verkennen. Eerst bezochten we de witte bounty stranden. Dit zijn verreweg de mooiste stranden die we ooit gezien hebben. Neem de bounty reclames. Witte stranden, azuur blauwe zee en palmbomen. Dat zijn de stranden van Key West. Ook bezochten we het meest zuidelijke puntje van de USA, slechts 90 miles van Cuba. Na onze ronde over het eiland hebben we ons opgefrist en zijn we naar de Pier gegaan. We hebben hier gegeten bij het Westinn, bij zonsondergang. Heerlijk flesje Rosé, lekker eten, een prachtige locatie, lekkere tempratuur en elkaar. We hebben samen heerlijk zitten praten. Even helemaal niets, alleen wij samen. Nou ruim 3 uur, een volle buik en een fantastische avond zijn we lekker ons bed in gegaan en hebben we ongetwijfeld gedroomd over die wite bounty stranden. Donderdag hadden we afgesproken om lekker wakker te worden wanneer we wakker worden. Helaas voelde Sam zich niet zo lekker en was ze vroeg wakker. We hebben deze dag daarom gebombardeerd tot relax dag. Lekker op ons gemakje opgestaan. Bij het zwembad gaan liggen en lekker wat te eten besteld. Lekker wat te drinken erbij. S'avonds hebben we onze spullen weer ingepakt voor de rit van morgen naar Naples via de Everglades. We zullen op tijd moeten vertrekken om lekker de hele dag te hebben. Voordat we dat hebben gedaan zijn we nog even gaan genieten van het witte strand. Wat geeft de maan veel licht. Ongeloofelijk, het hele strand was verlicht. Prachtig. Op tijd naar bed.... morgen weer vroeg dag ------------------------------------------------------------------- @Aad&Petra Column, tja..zo goed is mijn nederlandse taal niet.